The idea of a fireplace and a burgundy couch. When there is snow outside (I wish) or rain(like today in Rome). The windows fogged because “babe, it’s cold outside” and the only thing you want is a warm hug.
The style suspended between Old England and punk avant-garde of the late seventies. Noble and sophisticated like the uniform of a Scottish college for Blugirl; combined tartan on tartan, unkempt hair and a golden palettes top for the lady of N° 21.
Declined in a grunge style shirt, in midi length and high-waisted skirts with a black leather jacket, large wraparound scarves able to enrich the most minimal of the outfit.
I love unconditionally, but my latest obsession is about plaid coats. Maybe not oversized and unstructured as those from Celine, but masculine cut, straight, embracing in a feminine way with a belt at the waist and under the dress?!? … who knows …
❣❣❣
{Il sentimento caldo di un cappotto in tartan} L’idea di un camino acceso e un divano burgundy. Quando fuori c’è la neve (magari!) o la pioggia (come oggi a Roma). I vetri appannati perché “piccola, fa freddo fuori” e l’unica cosa che vorresti è un caldo abbraccio.
Lo stile sospeso tra vecchia Inghilterra e punk avantgarde di fine anni Settanta. Nobile e sofisticato come la divisa di un college per Blugirl, abbinato tartan su tartan, a un top dipallettes dorate e a capelli spettinati per la lady d N° 21.
Declinata in camicie dallo stile grunge, in gonne midi a vita alta con una giacca di pelle nera, in sciarpe grandi e avvolgenti capaci di arricchire il più minimal dei look.
Mi piace incondizionatamente, ma la mia ultima ossessione è sui cappotti plaid. Magari non proprio oversize e destrutturati come quelli di Cèline, ma dal taglio maschile, dritto, avvolgente, a sua modo femminile con una cintura in vita e sotto il vestito?!? … chissà…