Walking across the center of Rome and its narrow and complicated alleys is easy to get lost. A few meters of road lined with palaces amber and cognac colored where the blue sky fits perfectly, as clipped from a newspaper in multicolor shades. Among the streets of the city there is always something new to discover. A backyard never noticed before, a frescoed ceiling, a window display lit even in daylight because sometimes the light hardly come in between the tall buildings. Since yesterday there is one more reason to be catapulted in the heart of the Eternal city. A roadside store, just opened, but with an ancient tradition.
The art of knowing how to make jewelry of Lucia Odescalchi that has completely renewed and opened to the public with a shop on the road.
⭐︎⭐︎✭✭⭐︎⭐︎
Camminando per il centro di Roma tra i suoi vicoli stretti e complicati è facile perdersi. Pochi metri di strada fiancheggiata da palazzi color ambra e cognac in cui il cielo azzurro si incastra perfettamente, come ritagliato da un giornale a colori. Tra le vie del centro c’è sempre qualcosa da scoprire. Un cortile mai notato prima, un soffitto affrescato, una vetrina illuminata anche di giorno perché a volte la luce fa fatica a entrare tra i palazzi alti. Da ieri c’è un motivo in più per lasciarsi trasportare nel cuore della Città Eterna. Un negozio su strada, appena inaugurato, ma con una tradizione antica.
L’arte del saper fare i Gioielli di Lucia Odescalchi che si rinnova e si apre al pubblico con un negozio su strada.