Everybody has his own flower. In the same way each of us has his guardian angel, his color and his soul mate.
My flowers are hydrangeas. I was used to have many of them in the garden throughout my childhood in Milan. Purple and light blue. I gathered over the weekend with my parents and put in huge pots of glass in the living room.
Now I can only buy, green, to put on the terrace in a square vase hidden in a basket. Blue or light pink to put on the dining table. And white for the bedroom. Hydrangeas transmit serenity and happiness to my soul …. and what about you, which kind of flower are you?
❤︎❤︎❤︎
Penso che ognuno di noi abbia il suo fiore. Così come si dice che ognuno di noi abbia il suo angelo custode, il suo colore e la sua anima gemella. I miei fiori sono le ortensie. Sono state lì in giardino per tutta la mia infanzia vissuta a Milano. Viola e azzurre. Le raccoglievano nel week end con i miei genitori per metterete in enormi vasi di vetro nel soggiorno.
Adesso le compro, verdi, da mettere in terrazzo in un vaso quadrato nascosto in un cesto. Azzurre o rosa chiarissimo da mettere sul tavolo da pranzo. E bianche per la camera da letto. A me le ortensie trasmettono serenità e felicità….e voi di che fiore siete?